Rzecznik resortu edukacji Anna Ostrowska, poinformowała, iż w poniedziałek tj. 24.01.2022r. doszło do spotkania kierownictwa Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Na spotkaniu rozważano trzy warianty postępowania w ramach walki z pandemią w szkołach. Kluczowym wnioskiem jest, że nauka stacjonarna może ulec ograniczeniu, a ostateczne decyzje zapadną w najbliższych godzinach.
Możliwe jest jest kilka wariantów postępowania w ramach pewnego zakresu przejścia na nauczanie z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość. Jeden z nich ma dotyczyć przejścia na naukę zdalną klas od IV wzwyż i punktowo w miastach, gdzie transmisja koronawirusa jest najwyższa – tłumaczy minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.
To są warianty, które dotyczą przejścia na naukę zdalną przede wszystkim klas od IV wzwyż i punktowo – w największych miastach, w największych skupiskach, gdzie ta transmisja koronawirusa jest na najwyższym poziomie i generuje największe problemy, jeśli chodzi o działalność służb sanitarnych– przytacza słowa szefa MEiN w rozmowie z Telewizją Republika Polska Agencja Prasowa
Podejmowanie nowych decyzji odnośnie wprowadzenia nauki zdalnej spowodowane jest napływaniem wielu sygnałów z czołowych miast kraju, gdzie coraz więcej szkół przechodzi na tryb zdalny.
„Mianowicie coraz więcej szkół, które dotyka koronawirus, przechodzi na naukę zdalną w poszczególnych klasach, bądź we wszystkich szkołach” – dodaje.
fot. Shutterstock