fbpx

Kraków kupuje kolejne elektrobusy

Koniecznie przeczytaj

MPK Kraków rozpisało przetarg na dostawę 20 autobusów w dwóch długościach wraz z ładowarkami plug-in do każdego pojazdu. Zakup jest dofinansowany w ramach Zielonego Transportu Publicznego.

amówienie podzielone jest na części. Przewidziano dostawy 13 pojazdów standardowych i siedem przegubowych. Długość pojazdu standardowego określono na 11,8-13,5 m, szerokość na 2,5-2,55 m, a wysokość na maks. 3,4 m. Autobusy mają pomieścić min. 70 osób, z czego 26-29 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2. Długość pojazdu przegubowego określono na 17,5-18,75 m, szerokość na 2,5-2,55 m, a wysokość na maks. 3,4 m. Autobusy mają pomieścić min. 120 osób, z czego 38-45 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2-2.

Jak podaje zamawiający, autobusy mają być napędzane silnikiem bądź silnikami elektrycznymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 2/3 maksymalnej dopuszczalnej liczby pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 50 km w czasie max 25 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 18 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund. Wymagane są magazyny energii, zapewniające dostęp do użytecznej energii min. 180 kWh w przypadku autobusu standardowego i 260 kWh w przypadku autobusu przegubowego. Przewidziano ładowanie poprzez złącza plug-in oraz pantografy zamontowane na dachu.

Wszystkie pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe z wejściem na wysokości 0,34 m. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i automatycznymi zapowiedziami, nagłośnienie, kasowniki, monitoring. Przewidziano poręcze ze stali nierdzewnej z punktami świetlnymi LED oraz okna z przesuwną częścią. Pojazdy mają być klimatyzowane oraz wyposażone w układ elektrycznego ogrzewania o mocy min. 30 kW w przypadku autobusu standardowego i 35 kW w przypadku pojazdu przegubowego (zamawiający nie dopuszcza wspomagania ogrzewania urządzeniem grzewczym zasilanym paliwem płynnym lub gazowym).

Termin składania ofert mija 26 kwietnia. Startować mogą podmioty, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły odpowiednio co najmniej dziesięć i pięć autobusów elektrycznych. O wyborze zdecydują cena (65%) oraz kryteria techniczne (35%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba miejsc, termin dostawy wraz z urządzeniami ładującymi, wyposażenie pojazdu w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu, lokalizacja magazynów energii, masa nieresorowana zawieszenia osi napędowej, wysokość pojazdu z urządzeniami na dachu, możliwość wymiany wewnętrznych ogniw modułów w warunkach warsztatowych na pojeździe bez konieczności demontażu całego pakietu baterii z autobusu i ich uruchomienia, zużycie energii.

Na dostawy w obu częściach przeznaczono 12 miesięcy. Dostawcy mogą jednak zaoferować skrócenie tego terminu do dziewięciu miesięcy.

transport-publiczny.pl

- Reklama -spot_imgspot_img

Podobne artykuły

- Reklama -spot_img

Najnowsze artykuły